Favorite Fight Scene from MK/MKA
User Icon
  • EnglandEngland
Rank
Posts1356
Likes1 received
0 given
RE: Favorite Fight Scene from MK/MKA
11/16/2003 04:11 PM EST

inviladnoobwarrior Wrote:
best to me is liu kang vs reptile. i damn near cried when i saw it at the show! lol. everyone rose up in their seats like daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamn. and i love watching it in my surround sound on full blast. i'm a go do that now.....

another favorite fight of my, even though its not in the movies, is the shao kahn vs rayden fight from the last episode of mortal kombat conquest. i loved it when shao kahn says "They're dead Rayden!" then they fight and when rayden pulled out his sledgehammer from mk4 and smacked the shit out of kahn lol. i think that was the best episode out of the tv series. iono why. but i loved them all. i wish they came out on dvd over here in the US.


Couldn't agree more.

Liu vs Reptile for MK:TM no doubt, like you I was on the edge of my seat. The music complimented that fight just perfectly.

In MKA, it probably would be either Cyrax + Assasains vs Sonya + Jax, or the Sub-Zero vs Scorpion fight, but nothing as spectacular as the first movie.

In Conquest, I agree with inviladnoobwarrior, that Raiden vs Kahn fight was just the perfect finish for the episode. The banter between the two that led up to the fight was great too.

Well, those are my fave's anyway.
User Icon
  • United States of AmericaUnited States of America
Rank
Posts301
Likes0 received
0 given
RE: Favorite Fight Scene from MK/MKA
11/16/2003 08:19 PM EST
yeah i like all of the convo going on with those 2. even though that episode was sooooooo out of place storyline wise, it did end with a good note action wise. man i want them on dvd! i need to get an all-region dvd player.
User Icon
  • United States of AmericaUnited States of America
Rank
Posts32
Likes0 received
0 given
RE: Favorite Fight Scene from MK/MKA
11/17/2003 09:32 PM EST
5. Smoke vs Liu Kang - Pretty decent fight considering how much MKA sucked. Great music, and smoke is one of my favorite characters, so hell yeah. Plus Sub-Zero appears in the end of the fight, though in a gay fashion. How the hell does Sub fly?

He doesn't fly.. I have it on DVD and seen the movie 100x.. Look closely, he's sliding across a frozen icicle he made..



queve Wrote:
LOL. I dont see why some people don’t like this fight. I think the fight was very cool, not as good as others but it was well choreographed, the music was perfect, the scenario was very good, but most of all, I loved the end. The way how Sub charged his power, made that giant ice shield, and specially the way he died. Excellent fight IMO.


Because the fight made Subby look like a pussy, and it didn't really have any cool moves.

Pussy? no cool moves? BAH! He kicked some decent ass I would say. Sides, how would someone who freezes your gun look like a pussy? Or a Shatter a Ninja warrior in a few seconds.

Cool moves? How about that half back flip he did at the beginning of the fight, that was the shit. I remember seeing that in theatres and everyone going " DAMMMMMM!" followed by some wiggers going " O shit son he just got stuck!"


Another thing that was so great IMO about the SZ vs LK fight has already been said. Not only does it require to use their martial arts but it also tries to make each other utilize their brain..slightly..hehe.
User Icon
Rank
Posts418
Likes0 received
0 given
RE: Favorite Fight Scene from MK/MKA
11/25/2003 07:16 AM EST
I would have to say that i like Scorpion vs Johnny Cage the best. It was a great fast fight with a nice ending. The fight even seemed balanced.

I was disapointed by Liu vs Reptile. Although it looked great. Liu was getting his ass kicked by reptile and all of the sudden Liu throws reptile away and fight ended right there. Reptile couldn't block, run or whatever and Liu all of the sudden could fight again, I think they could have done better with that.

In MKC i loved the fight between Scorpion and Sub-Zero. That is how it should be done, awesome moves, good costumes, nice soundtrack, great effects. I must admit that I also loved Rain vs Kung Lao in MKC. Rain rules in MKC!
User Icon
  • United States of AmericaUnited States of America
Rank
Posts927
Likes0 received
0 given
RE: Favorite Fight Scene from MK/MKA
11/30/2003 11:19 PM EST
Lmao, that's what i'm wondering. That fight sucked. Not to bash on your opinion though, queve. wink


Zentile Wrote:
Liu vs Sub-Zero?!
Just out of curiosity, why?

www.facebook.com/dyerseve88

User Icon
  • United States of AmericaUnited States of America
Rank
Posts927
Likes0 received
0 given
RE: Favorite Fight Scene from MK/MKA
11/30/2003 11:27 PM EST
By the way, my favorite in MK1 was Johnny Cage vs Scorpion.

Favorite in MK2 was Scorpion vs Sub-Zero. Only good fight in the movie with the slight exception of Rayden vs the Reptiles, or Noob Saibots... Whatever the hell they were.
www.facebook.com/dyerseve88

User Icon
  • BarbadosBarbados
Rank
Posts6579
Likes0 received
0 given
RE: Favorite Fight Scene from MK/MKA
12/01/2003 10:39 AM EST

iceninja Wrote:
5. Smoke vs Liu Kang - Pretty decent fight considering how much MKA sucked. Great music, and smoke is one of my favorite characters, so hell yeah. Plus Sub-Zero appears in the end of the fight, though in a gay fashion. How the hell does Sub fly?

He doesn't fly.. I have it on DVD and seen the movie 100x.. Look closely, he's sliding across a frozen icicle he made..



queve Wrote:
LOL. I dont see why some people don’t like this fight. I think the fight was very cool, not as good as others but it was well choreographed, the music was perfect, the scenario was very good, but most of all, I loved the end. The way how Sub charged his power, made that giant ice shield, and specially the way he died. Excellent fight IMO.


Because the fight made Subby look like a pussy, and it didn't really have any cool moves.

Pussy? no cool moves? BAH! He kicked some decent ass I would say. Sides, how would someone who freezes your gun look like a pussy? Or a Shatter a Ninja warrior in a few seconds.

Cool moves? How about that half back flip he did at the beginning of the fight, that was the shit. I remember seeing that in theatres and everyone going " DAMMMMMM!" followed by some wiggers going " O shit son he just got stuck!"


Another thing that was so great IMO about the SZ vs LK fight has already been said. Not only does it require to use their martial arts but it also tries to make each other utilize their brain..slightly..hehe.


Well, it looked like he was flying. Either way it was pretty gay. Sub's costume owned in that movie, and I like how he uses his ice power, but again in a gay fashion.

The fight sucked bro..plain and simple. You're right..the part where runs up the wall and flips back is hot though. When i was like 7 in the theater I was like OHHHH JUNK!(back when saying OH JUNK was in). And the Freeze part is most likely my favorite scene ever in a movie..period
User Icon
Rank
Posts14
Likes0 received
0 given
RE: Favorite Fight Scene from MK/MKA
12/05/2003 01:23 AM EST
#1 Raiden vs Shao Khan
#2 Sonya vs Kano
#3 Sonya vs Mileena
#4 Cage vs Scorpion
#5 Liu vs Subzero
#6 Liu vs Reptile
#7 Cage vs Goro
#8 Subzero vs Scorpion
User Poll
Top Kombatant for MultiVersus?
25.0%
Goro
20.0%
Kitana
15.0%
Liu Kang
15.0%
Scorpion
10.0%
Raiden
10.0%
Sub-Zero
5.0%
Other
0.0%
Shao Kahn